Tuesday, January 4, 2011

Bilangan Kawan Yang Tidak Konsisten

I ramai kawan lelaki, sebab I lebih senang berkawan dengan mereka. Tiada hard feelings melampau, tiada girl fight dan sebagainya. Banyak juga remarks yang I terima yang menyatakan betapa sempoinya I ni mengalahkan kaum Adam. Mungkin sebab banyak berkawan dengan kaum itulah agaknya.

Nak dijadikan cerita, bilangan kawan-kawan lelaki I ni selalunya inconsistent. I ni bila rapat dengan orang, I jadi caring sangat, boleh berkongsi cerita dan sebagainya. But it ends there. Maksudnya tidak terbawa ke mimpi dan sebagainya. Sebab tiada perasaan romantik pun yang I semaikan dalam hati terhadap mereka.

Isu inconsistency ini timbul setelah sesetengah mereka ini mula mempunyai girlfriend. Samada girlfriend masing-masing jealous dengan persahabatan kami atau lelaki itu yang insecure berkawan dengan I, takut girlfriend jealous.

Probably it has something to do with the way I maneuver the camaraderie. So gadis-gadis mereka rasa terancam. Maka I makin kurang kawan yang rapat.

Yang menariknya apabila mereka ini break up, lelaki-lelaki ini kembali rapat dengan I. Sebab selesa berkawan dengan I. Though I tak dapat melarikan diri daripada berasa dipergunakan, I malas ambil pusing dan merajuk macam kura-kura. Kau nak kawan, kau kawanlah.

Wahai cik gadis-gadis, I nilah orang terakhir you patut rasa terancam. Sebab I ni gemuk dan tak cantik. Cuma I bijak dan bubbly. So you tak perlu tambah bedak di wajah.

No comments:

Related Posts with Thumbnails