Wednesday, September 22, 2010

Anak

Sejak akhir-akhir ini keinginan untuk mempunyai anak selepas berumah tangga nanti kian pudar. Ini berlaku setelah melihat realiti kepayahan membesarkan anak ditambah lagi dengan rintihan kenalan yang menjadi ibu bapa.

Kepudaran ini ditambah dengan perasaan anxiety yang tinggi dan self-esteem yang rendah. Tidak yakin dengan skill keibubapaan yang ada dalam diri. Can I even be a good mother to my future kids? If I were a mother what kind of mom would I be? Yang garang atau yang penyayang?

Takut. Serius takut. Dahlah I dah buat perjanjian dengan Superman yang semua najis-najis akan I yang cuci. Tak guna betul Superman. Awal-awal lagi dah pandai cari jalan keluar. Cis!

I takut membesarkan anak-anak dengan cara yang salah and in the end, the society will point its finger to me. All blames are put on my shoulder.

Na'uzubillah!

Superman kata jangan fikir banyak sangat. Anak itu anugerah Allah dan insya Allah akan murahkan rezeki kita. Well, itu boleh mengurangkan kerisauan sedikit.

Hmm, so can anyone convince me the blessing of having one's one child or share a joyous story of having one? Instead of bercerita tentang kepayahan membesarkan anak?

No comments:

Related Posts with Thumbnails