Tuesday, August 17, 2010

Kaum Hawa Sememangnya Mempunyai Eksesif Estrogen

Terdapat banyak kes penggunaan gambar dan profil individu lain di Facebook yang melibatkan pencurian gambar manusia-manusia dalam friends list saya. Walaupun masih boleh dibilang menggunakan jari, pada hemat saya, kes-kes sebigini sudah dikategorikan kritikal juga.

Apakah tujuan sebenar mencuri identiti orang lain dengan tujuan membukan akaun Facebook ataupun Myspace sendiri? Mungkinkan mereka merupakan ajen CIA?

Apa yang saya ingin cungkil di sini bukanlah kajian terhadap those freaks yang mempunyai tahap self-esteem yang rendah ini, namun, reaksi yang diperoleh daripada mangsa-mangsa kecurian identiti berkenaan. Ia boleh dilihat secara terus melalui status mereka.

Anak Gadis Ruslan

"Tak guna punya setan! Apesal kau curi gambar-gambar aku hah dan letakkan di akaun Myspace engkau! Kau dah cukup lama ke hidup kat dunia ni hah?!"


Anak Gadis Ahmad

"Eee I bencilah bi*tch mana yang mencuri gambar I dan membuka akaun Facebook sendiri itu! Kepada rakan-rakan I semua, tolong jangan add bi*tch berkenaan ya!"


Anak Teruna (kot?) Jaafar

"Siapa pula mamat Putra Kayangan ni? Kenapa nak ambil gambar aku jadi profile photo? Handsome sangatkah aku? Tiba-tiba pula rasa macam artis. Kahkahkah."



Konklusi: Perempuan memang sangat emo, kan?
Related Posts with Thumbnails